Tuesday, August 26, 2008

first blood??!!

hah? apekebenda tibe2 first blood neh? bukan ke mende ni dah lame berkumandang di setiap warung2 internet diseluruh dunia? malah di setiap laptop para remaja? masih tertanya2? jom lah kite usha ape mende yang ade first blood yang macam gempak neh!

doTA!! -(menulis berdasarkan pemerhatian bukan atas pengalaman)

Defense of the Ancients (sering ditujukan sebagai DotA) merupakan suatu peta yang boleh diubah dalam permainan video Warcraft III: The Frozen Throne, berdasarkan peta "Aeon of Strife" dalam permainan Starcraft Blizzard.[1] Ia merupakan suatu permainan strategi tertumpu kepada pertumpuran pahlawan. Tujuannya adalah untuk memusnahkan pangkalan lawannya dengan menggunakan Pahlawan sendiri bersama pahlawan-pahlawan bersekutu dan pejuang-pejuang bersekutu AI lain bersama "creeps". Turut sama konsep permainan bermain peranan, pemain akan meninggikan tingkatan pahlawannya serta menggunakan emas untuk membeli kelengkapan dalam usaha untuk mengalahkan pasukan berlawanan..
(sumber: wikipedia.com)
.

ni lah die DOTA yang mane first blood tu lebih kurang macam gelaran yang dibagi kepada player yang dapat bunuh lawannya buat pertama kali. jika pencapaian player tu cemerlang dan dapat membunuh secara berterusan tanpa dibunuh, beliau akan terus menerima gelaran sehinggalah gelaran beyond godlike.

tak faham lagi? try lah~!


try lor pegi usha mane2 komputer riba kawan2 yang ade DOTA.tapi ingat la nak basuh baju atau buat hwork dulu yeh kawan2!! ogeyh bye!







No comments: