Tuesday, September 16, 2008

Pertengahan Ramadhan

Oh alangkah bagusnye! Masa begitu pantas berlalu! Sedar tak sedar dah hari ke 16 kitew semua berpuasa! Alhamdulillah! Cepat sikit cuti! Aha! Begitu banyak dugaan dan halangan yang dihadapi di saat berpuasa di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan dan kemuliaan ini.

Kepada Nooroy De Roba , nak tau kisah kehidupan berpuasa disini? Oh, tak perlu kot! aha! sebab biase saje lah berpuasa disini. Mungkin juga kerana komuniti kami yang masih kurang lagi.
Satu je kot yang best. Berbuka di embassy! Oh, begitu sedap lah makanan2 yang dihidangkan disitu. Alhamdulillah. Dapat aku minum air sirap citarasa Malaysia yang dah lame aku idam idam kan. Best!

Oh tidak lah pula ada gambar2 ku yang terbaru untuk dikongsikan disini. Gambar untuk Salam Perantau yang entah bila nak di tayangkan di dada dada akhbar utama pun tak seberapa, apatah lagi gambar semasa menyambut ramadhan. aha!

Tapi untuk pengetahuan semua walaupun komuniti kitorang masih sedikit, namun aktiviti2 malam ramadhan tetap meriah. Solat Terawih berjemaah dan Jamuan Moreh semestinya ada dilakukan disini!

Oh tak boleh lame2 lah. Tangan dah macam kebas. Subhanallah! Sejuk rupanya Russia neh! uh~

Salam Ramadhan!
(14 hari lagi)

4 comments:

iR Fadhe said...

oh russia sejuk.best2 yey tinggal14days.hihi

Nooroy said...

hahah siap mention nama lg tuh.
eh, apa tuh air citrarasa Malaysia.
aku yang still kat Malaysia pun tatau apa kejadahnya benda tuh.

ouh, bersabar ye encik shazzy.
kan tinggal bape hari je lagi nak berpuasaa. hehe.

wah, russia sejuk yeh. seronok.

.shazrin. said...

ehe.. best ke sejuk? adoiyai. ye kot!
aha.. fadhe nape happy 14 hari lagi? puase cukup tak? aha..
nooroy, air citarasa malaysia adalah air sirap bagi ku. seriyes best minum air sirap kat sini. lagi best kalau ade cincau dgn biji selasih! hahahahahah!

Nooroy said...

hahaha. sejuk sejuk la best.
orang kat Malaysia tadapat nak rasa musim sejuk neh.
kat sini panas je.
nak sejuk kena duduk dalam aircond.

ouh ouh yekeeeee.
barulah ak tau tu air sirap.
sirap taruk cincau?
biji selasih ak pnh la try.